Vecka 27 26+0

Då går vi in i en ny vecka! Vecka 27! Som jag säger varje gång så tycker jag tiden går så fort! Jag mår fortfarande kanon bra! Fick lite ont när jag satt för länge på en obekväm stol/ barpall! Hehe men annars är det så bra så! Nästa vecka är det dags att besöka bm igen! Känns som jag nyss var där? 

Vagn problem har jag fortfarande! Ändrar mig från dag till dag! Är nog mäst inne på Buggaboo Buffalo! Måste bestämma oss snarast så vi kan beställa så vi inte står utan den dagen det är dags! Leveranstiden kan ju vara upp till 6veckor! Så lika bra att vara ute i tid! Är ju "bara 13 veckor" kvar! 

Barnet

Livmodern har vuxit och dess översta del finns nu mellan naveln och revbensbågen.

Fostret väger knappt ett kilo, och kan vara omkring 37 centimeter långt. Vissa barn kommer att födas med mycket och långt hår, medan andra inte har något hår alls när de föds.

Det finns ännu gott om plats för fostret att röra sig på. Många foster är mer vakna på kvällen, då man kan märka att det sparkar mer i magen. När fostret rör sig tränar det upp sin fysik för att bli starkare i kroppen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback