Torsdagens! ;)

Började morgonen med gym, 08.00 med Jennifer! 4e dagen i rad vi tränade! Efter träningen vart det en tripp till solariet och solade i 15min... försöka träna upp min bleka hud lite innan Thailand.... hehe får se hur det blir! efter solariet vart det att handla mat hem, äta frukost sen började jag baka maränger men mörk choklad i! gick kanon bra! efter bakningen vart det fika på BKs med Milla! Vart en räksmörgås! mmmm så gick vi runt och kikade på stan! Trevligt så ringde pappa och fråga vart jag var då han var hemma hos mig! haha så han mötte oss nere på stan då jag fick lite alla hjärtans dag present! Lotter så ska snart skrapa dom! ;) Hoppas på storvinsten! hehe 
 
Var ett riktigt bra recept! Det som behövdes var 3äggvitor och strösocker! sen chocklad om man vill! :)
1. Börja smällta chockladen över vattenbad! ställ sedan bort så det får svalna medans du gör marängsmeten!
2. Häll i äggvittan (viktigt att inge gula blir med) och sockret i en rostfri bunke. Vispa och ställ det på vattenbadet så sockerkristallerna smälter! 
3. Ta sedan av och vispa så att det blir fast så man kan ha bunken öpp och ner utan att nått rör sig! 
4. ha i chocklad och rör om en gång och sen klicka ut eller spritsa! Gjorde 4a st stora! ;D in i ugnen i 125grader i 40min! ;) Vart så gått! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback