Tisdag

Nu är snart tisdagen över och Melvina har inte spytt något alls idag. Så skönt så nu hoppas jag på 48h friska timmar och att ingen annan av oss ska bli sjuka..... idag har vart en lugn dag. Edvin sov ute i vagnen, när han sovit i 4 timmar så gick jag ut och väckte han, hur kan han sova så bra ute i vagnen men inte inne? Vaknar stup i ett på nätterna... det som är bra när han sover på FM, det är att jag och Melvina får kvalitets tid, bara hon och jag. Sen mot kvällen när Melvina sover är det mer kvalitetstid med Edvin. 



Stora killen ❤️ i storasysters outfits som hon hade när hon var bäbis! Så har vi fått börjat med drägglis på han, det bara rinner ur mun... känt flera gånger i mun om det är någon tand på g men inte än vad som är synligt! 

Medans Edvin sov han vi leka med tågbanan och byggde olika banor, vi körde även på Pippi med tåget ( väldigt roligt tycker Melvina) haha läste böcker och lagade mat i hennes kök. Pussel hinner vi även hålla på med många gånger på en dag.... bamse spel också! 


Blir roligt att se vad barnen kommer tycka om att leka med när de blir större, om Melvina kommer leka med dockor ex, själv lekte jag heldre med Batman och spindelmanen och byggde med lego och lekte med bilar. För märker ju nu när vi leker så är det roligare att leka med sånt som jag själv tycker är roligt, ex lego och tågbana. Så barnen måste ju bli lite format av en själv eller vad tror ni? 


Kommentarer
Nikoninan säger:

Sötstina och sötungen <3 Så skönt att hon är bättre ! hoppas ni andra slipper <3 . Absolut så påverkas barn av sina föräldrar gällande lek med olika saker som dockor, man påverkar mer än vad man tror. därför är det viktigt att barn ska få möjlighet att leka med allt, inte bara inom genusbestämmelserna, typ tjejer= dockor, killar= bilar. det skapar problem då det begränsar både lek och fantasi och det lär barnen tidigt att de ska vara si eller så för det förväntas av dom :) gillar skarpt boken "ge ditt barn 100 möjligheter istället för 2" du får gärna låna den om du vill :)

Svar: Ja de blir nog väldigt påverkade men vissa saker det märker man att de själv kommit till att gilla, som Melvina direkt hon hörde en låt på tv och ska härma och dansa och nu är det så roligt för henne att dansa och sjunga, det är ju nått hon kommit igång med själv och vi har bara uppmuntrat. Så spännande att se, så tror vissa saker är också så personligt som ibland inte går att påverka om de gillar eller inte. Men dockor är hon inte så förtjust att leka med 🙈 bara byta blöja på dom ibland 😝 Ja men den boken lånar jag gärna! Är nog bara bra att vidga sina vyer om bus och lek 😄
Emelinda

2017-01-11 | 14:15:29
Emmis säger:

Tillägger till svaret Johanna.
Jag tänker ju inte genustänk, därför jag skrev om just att det blir spännande att se om Melvina kommer leka med dockor, inte från ett genusperspektiv utan för att jag själv inte gjorde det 🙈Haha

2017-01-11 | 19:02:58
Emmis säger:

Tillägger till svaret Johanna.
Jag tänker ju inte genustänk, därför jag skrev om just att det blir spännande att se om Melvina kommer leka med dockor, inte från ett genusperspektiv utan för att jag själv inte gjorde det 🙈Haha

2017-01-11 | 19:02:59
Nikoninan säger:

Sv : :) absolut miljö å samhälle påverkar väldigt mycket :)! Media osv allt formar oss som individer och arv , det är väldigt spännande med genus för genus är något samhället har skapat och förändras utifrån hur samhället utvecklas :) kan försöka komma ihåg den nästa gång vi ses 😊❤

Svar: Ja men det låter spännande 😄 ja gärna, ska försöka komma ihåg det jag med 🙈😘❤️
Emelinda

2017-01-12 | 17:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback