2016

❤️Gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut?
 
- Jag fick uppleva en naturlig förlossning.
-Jag blev sjukskriven. 
 
❤️ Genomdrev du en stor förändring?
 
- Den största, jag vart mamma igen och denna gång till en liten pojke! 
 
 
❤️ Vilket datum från året kommer du minnas lite extra?
 
5 september, då jag fick upp min son på bröstet och fick möta hans blick för första gången. 
  
 
  
❤️ Händelser du minns med glädje:
 
- 12 Februari Vi fick se vårt mirakel i magen för första gången. Gravida i vecka 12 (sen vart vi ytterligare flyttade) Vi kände lättnad att allt såg bra ut. Vi planerade in fika hemma hos oss, barnens farmor och Kent, farfar, farbror och faster kom förbi och Melvina gav faster Johanna ett kuvert där det stod 50 dagar på. I kuvertet fanns ultraljudsbilden som vi fick samma dag. Därför det stod 50 dagar på är för det var så många dagar det var mellan våra bf datum ❤️ vi berättade även för min familj senare samma dag. 
 
- 5/9 Melvinas första möte med lillebror Edvin. Edvin var ca 12timmar och barnens mormor och Melvina kom till bb för att hälsa på lillebror. Att stå där i korridoren med våran lilla son och se våran stora tjej kommer gåendes mot oss. Hjärtat värker av kärlek. Melvina har vart delaktig i hela graviditeten och vart med och lyssnat på hjärtat och även när jag varit på tvu. Men direkt hon såg sin lillebror så var det som hon förstod att där var han, bäbisen som vi pratat om så länge. Hon gick runt lite och så men sen ville hon direkt vara nära Edvin och hålla i honom. Syskonkärlek från första stund. Hon skyddar sin lillebror. Att få vara med om att se denna kärlek mellan två små barn är underbart och det är bland det finaste jag sett och vart med om. 
 
 
-12 juli, en liten Lykke kom till världen! Som vi längtat! Kommer ihåg första mötet. Jag hade tid i Falun 12/7 med en läkare 09.00 och Lykke föddes den natten. Jag vart undersökt och sjukskriven. Så vi hade turen att vara i Falun och vi fick komma och hälsa på det lilla underverket. Dom blev precis flyttade till patienthotellet och vi skulle gå dit, ivriga som vi var, skyndade oss till hissarna till pasienthotellet och när vi står där och väntar på hissen så kommer Johanna och fredrik skjutande på den lilla sängen där Lykke låg! Vilken glädje när vi såg dom! Ville bara springa fram! Fasters lilla gull ❤️
 
-detta år vart jag moster åt Kevin som föddes i april. Min barndomskompis Camilla fick sitt andra barn, Theo i mars. 11 juli födes Sara och davids lilla Wille, närmaste lilla pojkbäbisen som Edvin känner (annars är det bara tös bäbisar överallt) hehe blir enkelt att hålla koll på födelsedagar Wille 11/7 Lykke 12/7 Melvina 13/7. Många bäbisar kom detta år!
 
-Melvina fyllde hela två år! Hon åt tårta och var så glad. Blir så varm i hjärtat av att tänka på så många fina människor som hon har i sitt liv som passar upp på henne. 
 
 
 
-16/8 Melvina fick för första gången rida på riktigt på en liten häst! Den glädjen hon sken upp med. Hon var så morsk och skulle upp på hästen så fort det bara gick. Hon satt på hästen bra länge och var riktigt duktig! En tjej som vet vad hon vill, och hon är riktigt modig när det är nått hon verkligen vill göra. Hon fick rida på faster Johannas mammas häst!  
 
-Melvina fick åka på sin första utomlandsresa till Rhodos. Glädjen och spänningen när planet starta är oslagbar och även landningen, hon klappar händerna och ropar "igen". Denna resa var så härlig! Vi blev bjudna av barnens farmor på denna resa! Verkligen ett minne för livet. 
 
 
- 3/3 min och Martins förlovningsdag. Men även bf datumet som vi fick förra sommaren när vi fick veta att vi var gravida på melvinas 1 års kalas, men som slutade i missfall i V12. Blir blandat med glädje och sorg men nu när jag har våran son Edvin i våran famn så känns det så självklart att det inte var våran tur just då. Att allt har sin mening. Var inte våran Edvin just då och det var ju just denna lilla pojk som vi fick träffa 5/9 som vi väntat på så länge! 
 
 
❤️ Gjorde någonting dig riktigt glad?
 
- Att få äran att bli fadder åt en av mina bästa vänners barn. Hur är det möjligt? Har känt Johanna sen jag gick i 7an, bästa vänner, svägerska och jag är nu faster åt hennes barn och hon är faster åt mina. 
(Foto Barnens Farfar Ulf)
 
 
❤️ Vad önskar du att du gjort mer eller mindre?
 
-Att jag skulle ha lyssnat mer på mig själv under graviditeten. För där innan jag vart sjukskriven så mådde jag så himla dåligt och visste inte vad jag skulle göra. Glad att jag har fantastiska vänner/ familj och min mamma som stöttade mig när jag var ledsen och behövde gajdning. Även om det inte syns så mkt på utsidan för att jag håller upp min fasad. Önskar att jag ibland bara kunde rasera den, få bryta ihop och sen bli starkare.
 
❤️ Var du mer glad eller ledsen detta året jämfört med tidigare år?
 
- Tror jag var mer ledsen detta år men även så har jag vart så glad och lycklig detta år. Mycket blandade känslor har svärmat omkring. Att kunna öppna sina armar för ett till barn, hur ska jag kunna älska ett till barn lika mycket som jag älskar Melvina, hon är ju min stora idol och min djupaste kärlek. Men där kom min son i dunder och brak och kärleken fanns där direkt, utan att blinka så växte hjärtat på en gång han kom upp på bröstet.
Gravid och en trotsig 2 åring har också gjort så mitt hjärta har rivits i bitar, gör jag fel, hur ska jag hantera det och det. 
Även känslor att något är fel med min kropp som gör att min son har för låga hjärtljud och även rädsla att folk och läkare tycker att jag ätit för lite som gjort att mina barn vart så små. Men flera läkare har lugnat min rädsla och sagt att du får små barn och det är inget konstigt. Både Melvina och Edvin har vart helt utanför kurvan när de föddes och i sverige är 45cm lång vid en fullgående graviditet ganska ovanligt enligt läkarna. 
 
❤️ Vilken är din största insikt under 2016?
 
- Att man inte ska ta allt för givet. Jag är lycklig och försöker leva i nuet. Njuta av att Edvin är liten bäbis och inte stressa igenom den mysiga tiden. Den är så kort ändå. Snart är han lika stor som Melvina och Melvina är ännu äldre. Ta en dag i taget och njuta fullt ut av att vara mammaledig och njuta av mina barn.
 
Dom finaste som finns!  
 
 
 

Kommentarer
Sara säger:

Åh här sitter jag och bölar över det du skrivit. Hahaha. Alltså åh så fint det måste vara att ha två barn och att se dom växa upp ihop!
Men hade ingen som helst aning om missfallet Emmis :( Lilla gumman <3 Fy vad otäckt och hemskt. Men det är som du skriver, allt har nog en mening ändå. Det var meningen att ni skulle få lilla Edvin <3
Och det du skriver om att du ibland håller upp fasaden och att du önskar att du kunde rasera fasaden ibland, du har en storasyster som är likadan ;) Tyvärr är nog många så, man vill hela tiden vara så glad utåt. Knäppt egentligen, för det är ju ingen som tycker illa om någon som visar hur den egentligen mår – tvärtom! <3
”Gravid och en trotsig 2 åring har också gjort så mitt hjärta har rivits i bitar, gör jag fel, hur ska jag hantera det och det.” Jag kan säga bara av att ha sett dig och Martin med Melvina, att ni gör absolut inga fel!! Melvina är en glad, sprallig, modig liten tjej och det är för att ni ger henne så mycket kärlek <3
Sen det där att dina barn varit små vid födelse – min storasyster har också fått en son och en dotter och de var också pyttesmå när de föddes. Medan vi andra systrar fått ”normalstora” bebisar. Det är nog så individuellt!

Tack för du delar med dig Emmis <3

Svar: haha goo du är sara <3 Ja det är verkligen underbart att se den kärlek och glädje som finns mellan dom. Trots att Edvin är så pass liten så är Melvina redan hans stora idol och han blir så glad hon pratar med han. Underbart att se! Har aldrig skrivit ut det eller berättat öppet om det, är familjen och lite kompisar som visste det då det hände. Men var väl även det en sån sak som jag stängde inne med. Men nu känns det ändå helt okey att prata om, är sånt som händer och det var inte våran lilla goa Edvin som vi väntade på :)
Tack Sara för dom orden, ibland känner man sig så elak när Melvina får sina raseriutbrott!
Ja det är väl så helt enkelt, vi har ju ingen lång släkt, varken martin eller jag. Eller ja, Martin var ju 53 cm när han föddes så 8cm längre än våra barn haha. Men hans längd kommer kanske in lite senare :)

Så lite så, tycker vi kan ta en till träff snart med dig och wille och johanna och Lykke <3
Emelinda

2017-01-03 | 07:45:15
Bloggadress: http://nouw.com/sarasolin
Nikoninan säger:

Så fin summering av året ❤❤ underbara barn , ja verkligen ett år av händelser ❤ ja det var Edvin istället som skulle få se dagens ljus men är verkligen ledsen över att ni behövde genomgå missfallet, det önskar man ingen ❤❤ Melvina är en underbar och bestämd liten tjej som vi är så stolta över , förstår att det är tufft emellanåt, men ni gör ett absolut toppenjobb ska du veta , dessa trotsåldrar tar på krafterna och förstår att det känns frustrerande ibland ! ❤❤ är så stolt över alla fina barn som finns , så stolt över att vara faster åt världens finaste ungar ❤ tack för att du ville bli fadder , verkligen ett självklart val ❤ vet att du är väldigt duktig på att hålla upp fasaden , du är väldigt stark men du vet att jag finns om du behlver riva ner den en stund ❤ precis som du alltid finns där när för mig ❤ världens bästa du ❤ är så glad över att ha dig som bästa vän, svägerska och faster till Lykke ❤❤ så fina minnen vi fått 2016 , både med och motgång , men allt löser sig, på något sett ❤❤ älskar dig , älskar er så mycket ❤ nytt år och nya möjligheter 🌟

Svar: Ja underbara barn vi har, allihopa <3 Våra Mirakel! Ja eller hur, Skulle inte kunna tänka mig nå annat än just Edvin. Han är verkligen den vi väntat på! Som gjorde våran familj komplett <3
Tusen tack Johanna, ja den lilla tösen Melvina vet verkligen hur hon kan testa ens tålamod! hehe
Tack Johanna, dom orden värmer så oerhört, är så glad och stolt att jag fick äran att bli fadder åt finaste lilla Lykke <3
Tack, lika som du vet att jag finns för dig, i alla stormar, upp och ner, vått och torrt <3

Är så glad att ni finns i våra liv och att jag har turen att ha en sån underbar svägerska ;) <3 Älskar dig och älskar er alla så mycket! Nytt år och nya möjligheter ja, vi kommer även få år 2017 till ett år att minnas resten av våra liv! <3
Emelinda

2017-01-03 | 09:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback