Komplikation....

Hejsan!

Idag blir mitt minsta hjärta 1 hel vecka. Älskade lilla barn. Han har knappt skrikit sen han ut kom, men nu börjar han nog få lite ont i magen, antagligen för medicinerna som jag äter. Älskade lilla du.

Som jag skrev i förra inlägget angående akuten så tänkte jag skriva lite om det.

Vi hann vara hema i 1 dygn, så på torsdag kväll började jag känna mig lite slö och på väg till huvudvärk. Så tog en alvedon vid 19.00. Nattade jag Melvina och sen duschade jag för tänkte ifall det var mjölkstockning på gång. Så vid 20.00 tiden tog jag tempen och det visade 38.0 men satte mig i soffan och kollade på tv. Sen fick jag frossa och satt och skaka med morgonrocken och täcke. Så tog tempen igen och den visade 39,3. Men ändå så kände jag mig inte så dålig som man brukar göra med så hög feber.

Tillslut så beslutade jag mig för att ringa 1177 och de sa åt mig att åka in. Så vi fick väcka Melvina och sätta henne i bilen för att lämna henne till mormor, klockan var då ca 23. Hon vart väldigt chockad men i bilen vaknade hon till och blev väldigt taggad på att åka till mormor mitt i natten så mormor och morfar Anders kom ut och hämtade henne från bilen när vi kom.

Vi kom in på akuten och fick hjälp på en gång, hade hög feber och hjärtat rusade. Vi fick komma in i ett rum där de tog blodprov och urinprov och så fick jag en infart och dropp på en gång. Vi fick vänta en stund innan vi fick träffa jour läkaren. Lillebror hann jag amma vid 12 direkt vi kom dit sen sov han i pappa Martins famn. När läkaren väl kom så visade det sig att det var samma läkare som förlöste mig 4dygn tidigare. Kan inte säga att det var lika trevligt denna gång att lägga sig i gynstol och bli undersökt med ultraljud. Hon konstaterade att jag hade inflammation i livmodern. Så vi vart inlagda. Nu var klockan ca 03 och lilleman började vakna till precis när vi kom in till rummet som vi blev flyttade till så hann amma han innan de började med behandlingen med antibiotika. Fick 2 olicka antibiotika, 2st typ sprutor i blodet sen ett i dropp som skulle droppa i 1 timme. Martin fick som tur också vara kvar så de bäddade ut en madrass på golvet och hämtade en säng till lillebror. Vart kvar där hela fredagen också och fick 2 till sånna behandlingar med dropp och spruta och efter sista behandlingen som vart strax före 20.00 så kollade de så jag inte hade nå feber och det hade jag inte så då fick vi åka hem och jag får ta antibiotika i tablettform. Så nu äter jag antibiotika, 5 tabletter om dagen i 7dagar.

Känner mig lite trött till och från och illamående efter jag tagit tabletterna men smärtan i ryggen och magen är borta. Så hoppas hoppas att min lilla älskling inte ska få allt för ont i magen.


Kommentarer
Sara säger:

Nemen fy vad otäckt!! Hoppas du snart blir frisk! När Wille var ca 2 veckor fick jag en inflammation i bröstet så jag fick också äta antibiotika. Men han reagerade inte alls på tabletterna. Hoppas din lilla pojke inte heller gör det <3

Svar: Tack sara <3 känner mig bättre nu vilket är skönt så nu hoppas jag att det inte blir något mer.
Jasså, jaa det lät inte så skönt det heller. Tänk så mycket vi kvinnor ska vara med om! Skönt att höra att Wille inge fick ont i magen då hoppas jag att lillebror också klarar sig <3
Emelinda

2016-09-13 | 10:38:49
Bloggadress: http://nouw.com/sarasolin
Nikoninan säger:

Så sjukt va mycket du behövt gå igenom ❤️ men du klarar av allt så bra ! Så skönt att du är på bättringsvägen 😘 Lilla pyret som fått en sån fin och grymt bra mamma ❤️❤️

Svar: tack gumman 😘❤️ är tur jag har dig och våra familjer 😘❤️
Emelinda

2016-09-13 | 21:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback