Påskpyssel

Igår var det dags att fixa lite påsk... Efter frukosten klädde vi på oss och gick ut på jakt efter videung. Var en trevlig skogspromenad och på cykelbanan. Tillslut hittade vi nog videung. Så vi har klätt med fjädrar och ägg. 






Fått en så fin blommgrupp av svärmor/farmor. Kycklingen ville Melvina gärna känna på! 
Köpt fjädrarna på blåklockan, de hade så fina ägg där också med de kostar 19kr st. Så blir ju dyrt om man ska ha några. Hehe 

Eftermiddagen var det dags för dop för lilla Saga. Allt gick så bra och Melvina skötte sig i kyrkan. Hon sjöng med i psalmerna och ropa igen när de var slut.  Hon peka på "tror det var Jesus hon peka på" och ropa apa ett antal gånger. Hehe men hon var så duktig. Fika efteråt gick också så bra. Hon sprang runt och lekte och var inte nå blyg. Gick fram till vilka som helst. Så stolt över henne. Saga var så duktig i kyrkan och så fin, hon hade Melvinas dopklänning så nu ska vi lämna in den och få klänningen broderad med namn och datum som tjejerna döpts på. Så fint! 

Melvina är så snäll på sin kusin. Ska klappa på henne. 
Vi kom 30min tidigare till kyrkan.... Jag hade tagit fel på tiden. Var helt bombsäker på att det var 15.00 så stressigt som vi hade kom vi dit några minuter i 3 och fort in i kyrkan och öppnar dörren och det är tomt.... Min första tanke -är vi i fel kyrka!!!! Men fick tag i Cassi och hon kollade på inbjudan och det stod 15.30 så tur vi kom 30 min tidigt istället för 30min sent! Hehe 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback