Härliga söndag!

Söndag idag. Vi har än bara vart inne, Martin är nu och åker skidor och Melvina sover så jag tänkte också ta mig en lur. Var ganska sent igår då vi kollade på Melodifestivalen. Vi missade början men vad gör det, är ju resultatet man vill veta. 

Igår fick Melvina var hos sin morfar och mormor Anna och även hunden trixie som Melvina kallar för vovva, så vart ett nytt ord hon lärde sig. 

Jag och Martin åkte på en shoppingtur till Västerås. Skönt att bara komma iväg han och jag. Så mysigt. Vi åt hamburgare på ett ställe, min var väldigt god men stark. Köpte 2 klänningar och en topp på hm, hittade en så fin vårjacka i marinblått och med guld detaljer men då fanns den inte i rätt storlek, frågade en i personalen om hon kunde kolla om de fanns nå fler men fick  till svar att alla hänger där du hitta den. (Tack..... Det är så att de har kunder i butiken och personalen kan kolla i datorn om det finns någon som inte hänger där den ska) när jag får sånna svar att de inte orkar hjälpa en då skulle jag så enkelt kunna lägga ifrån mina saker och strunta i det. För service är så viktigt..... Och det är nått jag verkligen bryr mig i. Så en aning bitter vart jag men Martin sa, är väl bara du beställer den då. Så ja fick göra det istället. Så hoppas den kommer snart! Köpte även 2 trä lådor och en trä pall. 

Idag har Melvina och pappa skruvat ihop sakerna. Melvina ska vara med och hjälp. 


Jag bytte gardiner i köket. Fick upp de ena sen skulle jag plocka upp de andra ur förpackningen då är de alldeles för korta så jag har fått fel gardiner hemskickade..... Så nu sitter ena paret öppe och de andra sitter de gamla kvar i fönstret. Typiskt. Så hoppas att ellos sköter det snyggt och skickar nya fort som attans. 

Idag har det vart lite olyckor, först river Melvina ner hel fönsterbrädan i köket med alla saker, han dra undan henne innan hon fick allt på sig, men nått fick hon i pannan då hon fick ett märke. Sen slog hon i huvet i vardagsrums bordet. Ja hon börjar bli vild. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback