Tillväxtultraljud

Idag var det dags för tillväxtultraljud för lillebror i magen. Lämnade urinprov och det såg bra ut, blodtryck och fick väga mig. Doktorn undersökte även tappen och även den såg bra ut. Efter mätningarna så fick doktorn fram att lille plutten i magen väger nu ca 1900g, gått upp 100g på två veckor. Så nu ligger han i nedre delen av kurvan. Nästa torsdag fick jag tid till Falun för tillväxtkontroll och även torsdagen efter. Så nu hoppas jag att lillebror följer sin kurva och inte hackar efter mer. Flödet i navelsträngen såg bra ut och fanns gott om fostervatten. Han ligger än med huvudet neråt vilket känns så härligt!

Efter besöket så åkte jag till stan för att köpa lite små bäbiskläder så vi är beredda om st 44 behövs även denna gång. Med Melvina hade vi bara en body i st 44 som inte var tvättad och alltså inte med till förlossningen så ringde till mamma och pappa som köpte en hel del i st44 och tvättade det och tog med sig till oss. Men denna gång är jag mer förberedd! Har även tvättat alla Melvinas kläder i st 44 som lillebror kan ärva. Men han måste ju så klart få eget också!

Nästa sak som jag måste få gjort nu är att packa BB väska så att jag får med mig allt som behövs. Att packa i sista stund när vattnet hade gått är inget att rekommendera.


Kommentarer
Nikoninan säger:

Lilleplutten ❤️❤️ Ja bra packa på xD haha! Så fina kläder 😍

2016-08-04 | 18:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback