Besök hos barnmorskan

Idag var det dags för besök hos bm. Vart inte som planerat. Allt gick bra tills hon skulle lyssna på bäbisens hjärtljud och hon höll länge och lyssnade och buffade på honom för att han skulle röra på sig. Han hade väldigt lågt hjärtljud och låg på knapp 100, han brukar ligga på 130. Som mest gick det upp till 115 då hon buffade och bökade med honom. Då när hon fråga om han vart lugn idag så slog det mig att han vart det. Han var inte vaken på morgonen när jag vaknade och kiksparkade som han brukar göra. Jag och Melvina åt frukost och då buffade jag på han för att få någon respons av han och fick en liten spark tillbaka. Tänkte inte mer på det förens barnmorskan fråga. Så hon skickade mig till Falun. Bm ringde dom och sa att jag är på väg dit för att kolla så allt är bra. Ringde Martin på vägen ut och hämtade upp han. Mamma kom även till Martins jobb för att byta bil så hon kunde ta Melvina. Väl i Falun fick jag ligga med ctg så de kunde få kurva på hjärtljudet. Hade även en del samandragningar. Kurvan såg iaf bra ut men att det var väldigt lågt och att de inte ska ligga under 110. Hans hjärtljud låg nu på 110-130 och hade "bra" kurvor. Efter ctg fick vi träffa en doktor för undersökning med ultraljud. Var samma doktor som jag träffade i torsdag. Hon mätte bäbisen, flödet i navelsträngen, kollade så han gjorde andningsövningar, kolla hjärtat och kollade så det fanns gott om fostervatten. Allt såg så bra ut och värderna var bra. Men han var fortfarande slö och gjorde inte allt för mycket sparkar ifrån sig så jag ska hålla mer koll på rörelserna han gör. Vi ska tillbaka på torsdag för att kolla flödet i navelsträngen och doktorn sa även att de ska ta en ctg kurva då också för att kolla när vi ändå är där.

Så liten men du kan allt göra mamma och pappa så oroliga ❤️ älskade lilla barn!

SF-måttet 34
Vecka 36 35+2

Får bli en bild från sommarens bröllop vi var på. Mitt stöd, min älskade sambo.


Kommentarer
Nikoninan säger:

Usch va han skräms !! :/:/❤️❤️ älskade lilla plutten ❤️❤️

2016-08-08 | 22:03:41
Anonym säger:

Uscha! Lilla prinsen då! ❤️

2016-08-09 | 10:48:30
Sara Solin säger:

Oj det var jag som kommenterade sist, glömde skriva i namn 😘

2016-08-09 | 10:49:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback