Måla måla bort din sura min

Onsdag och här målas det för fullt! Hej och hå va mkt arbete och omsorg det tar att måla dessa fönster! Men ack så snyggt det blir i sin helhet när fönstrens är vita och inte bruna! Så längtar tills allt är klart när man kan börja pyssla och ställa ordning på allt i fönstrena. Kommer bli så snyggt! 

Vi har 5st sånna här bauta fönster i vardagsrummet. Så har börjat med de 3 som sitter här, sen har vi 2till och en balkongdörr. Så blir en hel del målande. Men bäst att passa på nu när vi båda är hemma. Martin och Melvina är och handlar mat nu så då hinner jag ta en pause i målandet. Ska ut i garaget och leta på mer maskeringstejp då den rullen jag hade tog slut. 

Så såg det ut igår när jag plocka bort allt från fönstrena.

Så här set det ut idag


Svårt att se när ljuset ligger på. Men iaf så har jag grundmålat det mesta av de 2 närmaste fönstrena, har börjat måla med den riktiga färgen på första fönstret men är i kvar och så lär det på nått lager till. Andra fönstret är nästan helt grundmålat bara i fönstret som jag inte gjort än. Fönstret längst bort att slipat och tvättat så håller på och maskerar men då tog tejpen slut. Så därför vilandet! 

Men det går framåt men attans så varmt det blir att stå vid fönster när solen är framme! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback