Pineapple fried rice med räkor

Idag lyxade vi till det till kvällsmaten. Vi gjorde fylld ananas. Vart riktigt lyckat och gott! 


Recept 
  • 2 vitlöksklyfta
  • 1 gul lök
  • 4 salladslökar
  • 2 tomat
  • 2 msk smör
  • 2 ägg
  • 4 dl kokt jasminris
  • 2 msk japansk soja
  • Flingsalt, svartpeppar från kvarn
  • 2 dl skalade räkor
  • 2 lime
  1. Finhacka vitlök och lök. Tärna tomat och ananas i små bitar.
  2. Hetta upp en wok och svetta löken i smör.
  3. Tillsätt ägget och stek tills det börjar stelna lite, cirka 30 sekunder.
  4. Tillsätt kokt ris, tomat och ananas.
  5. Smaksätt med soja, socker och kryddor.
  6. Blanda i räkor och servera med en lime.
Inte svårt heller för den delen. Men nästa gång vi ska göra denna mat igen ska jag ta mindre soya, vart lite för mkt för min smak men annars var det så mumms så. Sen tog jag bort socker som det stod att man ska ha i, har svårt att förstå varför man ska ha socker i mat. Hehe Vart att tänka på Thailand då vi åt detta ute på resturang. Inte alls tokigt! 

Melvina sover nu och jag ska gå ut och hjälpa Martin med nått ute, vet inte riktigt vad men det visar sig. Ha en härlig onsdag!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback