Vecka 34 33+1

Barnet

Nu är fostret så moget att om förlossningen startar försöker inte förlossningspersonalen skjuta upp födseln. Vikten är uppe i ungefär 2,3 kilo och längden i 46 centimeter.

De flesta barn som föds efter vecka 34 klarar sin andning bra och klarar sig utan kuvös. Men de är fortfarande ömtåliga och behöver oftast hjälp att hålla värmen och få i sig näring.


Magen blir bara större och större! Men nu är det inte så speciellt lång tid kvar! 47dagar till bf! 

Mår fortfarande bra! Skönt på jobbet att kunna höja och sänka skrivbordet så jag kan välja mellan att stå eller sitta! Så är verkligen en fördel! Sen att jag bara ska jobba månaden ut känns ju konstigt! Att det är såå lite tid kvar! Men beror ju på hur jag mår så kanske jag jobbar några dagar i juli också men vi tar det när det kommer! 

Var till barnmorskan igår och lyssna på hjärtat och mätte magen så sf-måttet är nu på 32! Så ligger fortfarande bra i kurvan? Bm försökte även känns hur hon låg och hon var inte säker för bäbisen låg väldigt långt in mot min rygg  men hon tror hon låg neråt men det visar sig! Nästa besök så ska hon ligga neråt iaf! Så hoppas på det! 

Idag och igår har jag och Martin vart på föräldra kurs! Igår handla det om förlossning och smärtlindring, idag handla det om amning och tiden efter! Så var roligt att träffa andra som är typ i samma månad! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback