Onsdags bus

Länge sedan sist! Tiden rullar på och hinner inte med alls. Herregud. Edvin är nu 8 månader, han ställer sig mot exakt allt, klättrar och ja, hinner inte med + en energisk snart 3 åring. 


Vart helt slut de senaste dagarna, Edvin har sovit bökigt och känns som man knappt har sovit alls. Sen full rulle på dagarna. 2 dagar i rad har jag kört till gränges med släp pch med båda barnen för att köpa grus/ makadam till uteplatsen. Så denna vecka har det vart mkt fokus på uteplatsen och fix. Backade in släpet mellan båten och häcken riktigt fint. Öst grus och underhållt två barn. Ibland känner man sig som en superwomen när man får till allt som man har på sin lista. 

I måndags började jag och barnen med att åka till Ludvika Elinstalation till barnens mormor Anna som jobbar där. Så köpte en ny dammsugare efter att våran gett upp livet totalt. Sen upp på stan för att handla lite kläder, matchande klänning till mig och Melvina till sommaren, kommer bli så fint! Trosor och tröjor till barnen. Hem, äta lunch sen i bilen, sätta på släpet och åka för att hämta första lasset med grus. Så har de senaste dagarna sett ut, har knappt hunnit kolla i telefonen. 

Idag var jag taggad på att lämna Melvina på dagis en stund så jag kunde få ta igen mig och fixa lite måste göra saker hör hemma. Åkte till dagis och möttes av 2 vikarier, en som jag träffat en gång och en annan som var för mig helt okänd så jag tog med Melvina hem igen. Jag tycker inte att det känns bra att lämna ifrån henne till helt främmande människor, både för mig sen även för Melvinas del, hur känns det för henne att bli lämnad med helt främmande människor?... 

Så vi åkte på en shopping tur på lyviken, gick igenom alla affärer där och köpte lite smått och gott. 

Hade med mig massa mynt som jag handlade för eftersom de går ut snart. Men så vart det en så pinsam sak... köpte saker för 74 kr, mynten var på 73, så typiskt att det vart så precis, kunde ju blivit lite dyrare så  det inte skulle kännas dumt att använda kortet för 1 krona. Hahah men iaf så gav kvinnan bakom mig i kön 1 krona... haha kändes urdumt och kändes som om jag vag super fattig. Haha men hon var iaf väldigt snäll men situationen kändes så konstig... men skönt att få undan lite mynt iaf! 

Sen kom vi hem och vi började baka bullar,
Åt mat sen fortsatte med bullbaket sen kom Fillan och lilla Love på besök! Det var verkligen så behövligt och så trevligt! Åt bullar och pratade, dock så vart det bullar utan pärlsocker för det var slut. Typiskt nog! 


Gräv gräv gräv 

Våran stora tjej är en sån bra hjälpreda, vill gärna vara med och grejja! 

Lite ord från mig, ska försöka komma igång igen bättre för det är så roligt att kunna kolla tillbaka om allt man skrivit om barnens utveckling. 


Ha det så bra så länge 


Kommentarer
Sara säger:

HIHI vad glad jag blev med en uppdatering :D Jädrar vad du ligger i!!! Kom ihåg att vila också! :D

Svar: Tack sara 😘 absolut det ska jag försöka göra också 😅 blir tidiga kvällar iaf 🙈
Emelinda

2017-05-18 | 08:09:54
Bloggadress: http://nouw.com/sarasolin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback