Huraayyy 6 Månader

I söndags vart våran lilla mini hela 6 månader! Åh kan inte förstå att det är 6 månader sen du kom till oss! 6 månader sen som vi blev 2 barns föräldrar! 



Min 6 månads bäbis! Så i måndags var det dags för vägning och mätning! Han är nu hela 62,2 cm och väger 6,7kg.... älskade barn! Var även läkarundersökning och det gick så bra så. 


Det här med att vara 2 barns förälder gick riktigt bra om var ingen större omställning just, allt har flytit på så bra. Melvina har verkligen varit toppen med sin nya lillebror och man märker verkligen nu efteråt hur mkt som hon ändå har förstått under graviditeten. Den där bäbisen vi pratat om så mkt som låg i magen och snart skulle komma till oss. Det känns som om hon verkligen förstod det! För där på BB när hon fick träffa han så kändes allt så naturligt och hon förstod att där är ju bäbisen. 

Visst det är inte blommor och gröna skogar att vara 2 barns föräldrar men det är det ju inte heller att ha ett barn. Men det som är jobbigast med 2 barn är ju att Melvina behöver sin uppmärksamhet och lek, har jag inte fått sovit bra på natten och är super trött när Melvina vaknar kl 06. Så går det ju inte att ligga kvar i sängen. Man lär försöka hålla humöret uppe och i vissa stunder så har kaffe funderingarna snurrat.... blir man verkligen piggare av kaffe? Ska man ramla ner i det beroendet? Tycker inte om kaffe och har aldrig gjort så har väldigt svårt att se mig själv sitta med en kopp kaffe på morgonen! Men vem vet, det kanske skulle vara behövligt ibland. Haha 

Ja vart lite kvälls fundering.... 

Iaf, Edvin är glad och vill vara med hela tiden. Ligga själv i babygummetr inte så populärt, han vill helst vara i famnen, sitta med en och leka med Melvinas leksaker. Han är social liten person som flinar upp totalt när någon pratar med han. Han har nu fått en till tand, ena hörntanden uppe har tittat fram och tror även att den andra hörn tanden också är lite på gång. Stora killen! Han sover bättre nu och vaknar 2 gånger om nätterna för att äta. Han får äta lite gröt på mornarna när jag och Melvina äter frukost, han äter lite morot/ potatis puré vid lunch sen får han lite gröt vid kvällsmaten. Han somnar kl 19.00 och har han inte ammat innan han sover så brukar han vakna vid 10 för mat, så är
Väldigt olika när han vaknar på nätterna. 

Nu ska jag sova, Ny dag imorgon, kram på er! 


Kommentarer
Sara Solin säger:

Hihi här är en kaffeälskare😁🙋🏼 tycker absolut inte du ska börja dricka kaffe för att bli pigg, det finns andra saker som kan göra dig pigg. det finns ett grönt te från märket Friggs som heter "energi", det innehåller koffein. Du kan ju testa att ta en sån kopp på morgonen om du behöver bli lite pigg 😊 Jag dricker kaffe för jag tycker det är sååå himla mysigt, gott och så blir man lite pigg. Det tar bort sötsug så när jag har lågt blodsocker och helst vill äta två kg godis så hjälper en kopp kaffe 😍😀

Vad fin han är lilla Edvin ❤❤ eller stora! Hihi. Tack för din kommentar på min blogg! Om några veckor mår jag säkert bra igen 😘

Svar: Så sant du skriver sara, finns säkert massa annat att testa! Brukar dricka mkt te förut, kanske ska börja med det igen 🤔 ja är
Så sjuk sötsugen hela tiden nu och kan lätt proppa i mig hur mkt som helst och sen sjunker blodsockret och jag blir helt slut 😅 haha måste nog avvänja mig från socker beroendet så kanske man blir piggare av det 🙈 det låter bra det ❤😘
Emelinda

2017-03-09 | 07:04:50
Nikoninan säger:

Älskade Edvin ! Helt sjukt han föddes ju typ nyss :o ❤ NO inget kaffe säger jag , usch jag hör bara hur folk grinar illa när de inte fått sitt kaffe å har huvudvärk pågrund av det ! 😂😁 Möjligen i chokladbollar 😂 Ja de där sockret , jag märkte hur piggare jag blev (sjukt nog) under koliktiden för då åt jag ju ingenting gottis , men ja sen försvann karaktären 😂

Svar: Ja eller hur 😭 lilla bäbisen börjar bli stor! Haha ja det är fan illa, usch, är inte nå sugen på att hamna i det teäsket men ibland kommer tanken om man verkligen blir nå piggare av det 😂 men chockladbollar det gör nog susen det med 😉
Ne konstigt det där men är väl att man är för sockerberoende och vänjer man bort det blir man konstigt nog pigg av det... hur konstigt det än låter 😂 du var duktig och kunde hålla dig den tiden 😘❤ hade jag nog aldrig klarat av 😂
Emelinda

2017-03-09 | 21:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback