Sjukstugan

Här hemma är det sjukstuga igen men denna gång är det lilla Edvin som åkt på magsjuka. Lilla älskade plutt, om jag bara kunde skulle jag tagit sjukdomen ifrån dig och ta det själv. Melvina var magsjuk för över 1 vecka sen och trodde vi alla klarade oss. Jag som hoppas på att jag eller Martin skulle bli sjuka, bara Edvin skulle slippa.


Natten till Tisdag spydde han vid halv 3, tänkte inte så mkt mer på det. Hade precis ammat så tänkte att han fick i sig för mkt. Sen var han helt som vanligt, ammade han kl 12. Sen vid 16.00 började han bli kinkig så tänkte att han var hungrig, la han vid bröstet och så spydde han hur mkt som helst. Det luktade verkligen spya också, eftersom jag helammar och han inte har smakat/ätit nått annat så var det verkligen en kraftig stank som jag inte var beredd på. Han hade då inte ätit på 4 timmar. Ringde BVC men dom svarade inte, så ringde 1177 och fick råd. Kan bli väldigt allvarligt när de är så små och får magsjuka för de torkar ut så fort. Så dom sa åt mig att ge han en tesked med mjölk var 5e minut. Så han får i sig lite men inte så mkt så att han ska spy upp allt igen. Även om han skulle få feber och inte kissade så skulle vi åka till Falun direkt blev vi hänvisade. Efter vi gett han en  tesked ett tag så ökade vi på och gav han mera varje gång och lite längre mellanrum mellan. (Tack för bröstpump) haha efter ett tag började jag även amma han igen men avbröt han när han klunkar i sig lite. Sen kom det världens spya 12 på natten. Gick upp med han och efter en liten stund började jag med proceduren igen med tesked, första teskeden med mjölk han fick så spydde han ännu mer. Usch min lilla älskling. Testade igen efter 5 min och det fick han behålla, höll på så ett tag innan jag började låta han amma igen lite smått men ofta. Så vi gick och la oss 02.30. Men han har klarat sig utan feber och kissar, men inte lika mkt som vanligt tycker jag. Han har kunnat vart pigg mellan åt och lekt. Så vi har tagit det försiktigt med amningen och avbryter han så han inte får i sig för mkt för risken att det ska komma upp. Idag har han mått bättre men lite kinkig och vill bli runtbärd. Just nu sover han och Melvina leker! 

Igår kväll han jag även sy en ny dyna till melvinas gamla stol så nu är det lite ny till Edvin! Stolen skulle nog behöva en omgång färg... får se om det hinns med. Imorse hann jag även sy 2 nya dregglisar till dregel Herren. 


Kommentarer
Sara solin säger:

Åh stackars lilla Edvin då!! Vad otäckt med magsjuka när man är så liten! Hoppas han mår bättre snart! 😘

Svar: Ja vart lite otäckt när det verkligen vart hulkningar och massa spya 😅 men han är piggare idag iaf tycker jag ❤️
Emelinda

2017-01-19 | 16:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback