Edvin & Melvina

Idag var det dags för Edvins 5 månads kontroll och Melvinas 2 1/2 års kontroll. Barnens morfar fick följa med idag för Edvin skulle få spruta och plåster, eftersom Melvina inte tycker om plåster så tänkte jag att det var bäst att hon slapp se det. 


Melvina fick börja, hon skulle berätta vad olika saker hette, tillexempel, Bil, docka, mugg, sked mm. Hon var lite blyg ibörjan och bara kollade på BVC sköterskan. Hon kunde säga alla ord som behövdes. BVC sköterskan frågade även om Melvina kunde ge henne den lilla bilen. Melvina svara bestämt Nej..... Hon ville veta om Melvina kunde förstå stor och liten. Men eftersom hon inte ville ge den till tanten så frågade jag Melvina om hon kunde ge mig den lilla bilen och det kunde hon. Sen fråga tanten Melvina om hon ville sparka boll. Melvina svara - Inte nu, snart.... Hon tog upp bollen och la tillbaka den i lådan. Ja min lilla tös är en bestämd liten en. Fick även berätta hur hon ritar och Melvina ritar cirkelrörelser och sen brukar hon hålla pennan som en vuxen gör vilket både dagispersonalen och BVC sköterskan var väldigt imponerad över. Men ibland så håller hon pennan med hela handen som barn brukar göra. Berättade även att hon är väldigt förtjust i pussel nu och kan lägga 35bitars pussel utan problem , alltså vanliga pussel, inte tjocka i trä som är mer för hennes egen ålder utan riktiga och även att hon gjorde det så vart BVC sköterskan riktigt imponerad på henne och tyckte att hon var riktigt fingerfärdig och duktig. Jag vet inte vad som är vanligt eller så angående det men enligt BVC sköterskan så är det inte alls vanligt och att hon som vi träffade inte har träffat många barn under sina 30 år som BVC sköterska som kan göra det. Så kan jag säga att jag är STOLT SOM TUPPEN ÖVER MIN ALLDELES UNDERBARA OCH KLOKA TJEJ! Mamma hjärtat svämmar över gång på gång när hon berömde henne ❤️ sen var det daga för vägning och mätning, Melvina är nu 87cm lång och 13kg tung. Älskade tjej vad du växer! Melvina plockade  upp alla saker och sa att hon var färdig, så när hon var helt klar så gick Melvina och Morfar ut och lekte i rummet intill. 

Edvins tur, morfar följde med eftersom Edvin skulle få spruta och att Melvina är livrädd för plåster så ville jag inte att hon skulle se hur han blev ledsen och sedan få plåster. Vill inte att hon ska bli ännu mer rädd för plåster. 

Gick fort med Edvin. Allt gick så bra så med han, han är nu 60,5cm och 6025g min lilla kille! Han är längre än vad Melvina var i samma ålder men han är lättare. Melvina var vid 5 månader 59cm och nästan 6,4kg. 

Efter besöket så gav vi oss av upp till stan, Melvina och morfar gick och jag och Edvin tog bilen dit. Så vart ett mummsigt fika besök på BK. En smarrig semla, sen vart det att kika runt på stan lite innan det var dags att åka hem. 


Barnens farfar skickade så fina bilder från i julas som han tog på oss! Åh vad jag älskar bilder, att kunna blicka tillbaka och se ❤️


Två av bilderna han skickade ❤️ så himla härlig bild på Martin och Melvina! Edvin ser lite besvärad ut att morsan ska pussa på han under misteln. Haha älskar mina fina! 

Tusen tack Ulf för bilderna ❤️


Kommentarer
Sara solin säger:

Åh men vad roligt att få höra så fina ord om lilla melvina 😍 Så stor och duktig tjej!!
Och vad fina bilder! 😍

Svar: Ja man blir ju så stolt 🙈 ❤️
Tack sara 😘
Emelinda

2017-02-08 | 13:32:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback