Full fart

Fredag idag. Har vart full fart sen morgon till kväll. Efter frukosten packade jag in barnen i bilen och så åkte vi till deras morfar. Vi gick ut i skogen på en riktigt långpromenad. Melvina pulsade på i all mossa och pinnar, Edvin sov så skönt i bärselet. Trixie och Märta var också med. Kasta pinnar och kottar. Trixie tyckte det var lite märkligt att Melvina ville samma på kottar och inte kasta alla till henne. Vi plockade även lingonris för jag vill göra kransar av det men märkte att det krävs väldigt mkt lingonris så det får nog bli lite dekoration på kransar med granris istället. Morfar bjöd även på raggmunk och fläsk vilket Melvina älska och proppade i sig. Hundarna sitter glatt nedanför Melvina och väntat på att nått gott ska ramla ner. Dock var det Melvinas glas med mjölk som flög ner och gick i bitar. Men så är det när man ska lära sig!

Sen åkte vi vidare och hem till Melvinas mormor och hälsade på, Melvina fick sova i bilen en stund. Sen när hon vakna vart det fika. Efter en stund kom även Martin/ pappa cyklandes från jobbet. Ja sen har vi fortsatt med full fart här hemma. Jag lagade potatisgratäng och den vart riktigt god och denna gång vart potatisen mjuk och saftig!

Imorgon blir en ny dag med fullspäckat schema. Först blir det att åka på hundutställning i Smedjebacken då pappa/morfar minsta hund ska ställas ut. Efter det blir det kalas för min mormor fyller 75 år. Martin jobbar helg tråkigt nog, det är jag inte van men så det blir jag och barnen i helgen och på söndag blir det 1 års kalas för lill kompisen Elliot.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback