Lördag

Idag har vi hunnit med en hel del. Vi tog det lugnt på förmiddagen och efter vi ätit åkte vi iväg. Vi åkte på lite utställningar, först var vi på ett ställe där de säljer ostar i Västansjö för Ulf hade några av sina fina tavlor utställda där. Så vi var där med pappa och Anna som också var på utställningsrunda. I butiken där hade de även lite loppis så jag köpte en riktigt fin kristallskål från Orrefors till ett riktigt kap pris på 125kr. Passar fint till min samnling av Orrefors skålar. 
 
Efter så åkte vi till Saxdalen för där satt min farfar som hade sina trägubbar på utställning. Så roligt att se hans skapelser. Så mycket tid vi har spenderat med han ute i snickarboden när vi var små. Täljde gubbar och käppar, ja allt möjligt hittade vi på. Men vi vart aldrig så duktiga som farfar var. Men en hejjare med knivar vart jag och syster iaf. Det var även andra som hade tavlor utställda där och så var det en orkester där. Så det var riktigt mycket folk där. Farfar fyller 92 år på lucia så tyckte det var riktigt bra gjort av han att orka vara med där. Hans gubbar står även där imorgon. 
 
 
 
 
 
 
Sen åkte vi till Bastkärn och hälsade på Ulf och fick fika där. Mumms, både jag och Melvina mummsade på som bara den. Vi var där en stund och tjålade sen åkte vi till hörkens kyrkogård och tände ljus hos Melvina och Edvins Ängla Fatser Karin som Melvina är döpt efter (Melvina Karin). Sen gjorde vi ett stopp hos Eva och Alf, Gammel Mormor och Gammel Morfar. Melvina fick även glass där också så vi hade en överlycklig tjej. Sen stannade vi på kyrkogården på väg hem vid lyviken för att tända ljus på min farmors grav. Tänk vilken stämning det är på kyrkågårdar vid den här tidpunkten. Det lyser överallt. 
 
Så kom vi hem och det var dags för kvällsmat och sängen för Melvina.
 
Imorgon är det dags för Lykkes Namngivning. Kommer bli så spännande <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback