Baka bröd

Idag bakade jag och melvina bröd efter jag hämtade henne från dagis! Gick riktigt bra, tar dock lite tid med jäsningar här och där. Så tills kvällsmat vart det gröt och nybakat bröd som fortfarande var varmt! Var inte alls dumt! Vart lite för mkt mjöl över de! Men goda vart det verkligen! Har sagt länge att jag vill baka bröd istället för köpa, så ska försöka komma igång lite med det. Var ju verkligen inte svårt iaf! Mumms mumms

Imorse hade vi tid för att lämna in bilen på Volvo för att byta motorerna i skuffen då de inte riktigt orkar hålla upp skuffen. Så Martin lämnade bilen när han åkte till jobbet. Var dock inte riktigt planerat så bra för jag fick bära Edvin i bilbarnstolen hela vägen ner till dagis och sen in till Volvo för att hämta bilen. Tur han inte är så stor än! Hehe men bra tungt var det verkligen.

Edvin har vart lite knölig de senaste dagarna och har svårt att komma till ro. Tror hans mage håller på att ställer om sig. Han bajsar väldigt sällan och nu är det 3 e dagen sen det hände nått och innan det var det nog 4dagar. Så han verkar få lite ont mellan åt. Lilla älsklingen!


Kommentarer
Sara Solin säger:

Åh Kan man inte få receptet!? Ser så gott ut!!

Svar: Absolut! http://niiinis.se/2014/08/30/brod-i-langpanna-saaa-gott/ riktigt gott var det och enkelt! Jag körde med lite flingsalt som topping 🙈
Emelinda

2016-11-25 | 05:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback