Besök hos barnmorskan

Idag var det daga för besök hos barnmorskan Anna. Melvina fick även hon följa med och känna sig delaktig i lillebror. Vi fick lyssna på hjärtat och mäta magen och ta lite prover. Melvina satt i mitt knä medans hon tog trycket och stack i fingret. Kom väldigt mkt blod och Melvina sitter chockat och säger oj. Blodvärden var tydligen lite lågt så nu har jag köpt järntabbletter så då kanske jag blir att känna mig lite piggare. Vi pratade lite om foglossningen och hon föreslog nå bälte så ska väl kolla upp det och pratade lite om sammandragningar också för det får jag när jag går eller bara genom att ligga still. Så hennes fråga var om jag hinner vila. Jadu, hehe. När vi lyssna på hjärtat så satt Melvina bredvid magen och var väldigt fundersam vad barnmorskan gjorde. Men hon tyckte allt det var spännande att höra hjärtat slå. Så härligt att höra. 

Vecka 25 (24+3)
Sf-mått 24 
Hjärtljud 125

Magen är lite större denna graviditet än med Melvina. Melvinas hjärtslag medans hon låg i magen låg alltid runt en 140 så lite skillnad är det. Även under graviditeten med Melvina så behövde jag aldrig nå extra vitaminer eller liknande.  

Vi har även fått tid för tillväxt ultraljud och det blir den 16/6 så då får vi veta om denna lilla bäbis växer som den ska eftersom Melvina var så liten. Är det så att bäbisen är mindre än "normalt" så kommer ha fler tillväxt ultraljud för att se att bäbisen håller sin egna kurva. Sen fick vi även en till tid till barnmorskan. 

Fortfarande är jag förkyld och blir helt stopp i näsan till och från... Så drygt och blir att känna mig tung i huvet. 

Tisdag idag vilket betyder pizza (räksallad som jag alltid tar) så myskväll med min man. Blir kolla på serie. Imorgon blir det ett frisörbesök. 

Kommentarer
Nikoninan säger:

Så mysigt att lyssna på lillebror ❤️❤️ Jollyroom har rea på stödbälten såg jag idag 😘 !

Svar: Okey, ja får kolla på det 😘
Emelinda

2016-05-26 | 16:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback