Sjukhelgen

Söndag idag. Snart är helgen över och den har gått i raskande fart! Melvina mår bättre. Vi har haft det lugnt och mysigt. I fredags bakade jag och Melvina blåbärspaj tills pappa i huset kom hem från jobbet. Det var en riktigt god och knäckig paj så den lärs göra flera gånger. Melvinas farmor kom förbi en vända och även om man är sjuk så blir man så glad när det kommer besök som vill leka. Fredagens kvällsmat vart fläskfilé, potatisklyftor, sötpotatis, morot och lök i ugn. Vart så mumsigt så! 
Fick ny skål av mina älsklingar i morsdag present så invigde den när vi bakade. Så fin!
Lördagen var lugn den med kollade på Pippi på tv, sen under Melvinas middagslur så kom hennes morfar och mormor Anna förbi och båda hundarna var med. Så Melvina vart så glad när hon vaknade och möttes av 2 hundar som sprang in på hennes rum för att busa. Hundarna fick inte vara på hennes rum, hon la i sina gosedjur i sängen och sa nej till hundarna när de var där inne och försökte få ut de. Så gulligt! 

Idag söndag så körde jag ett städrace här hemma på nedervåningen. Det behövdes verkligen efter allt bygg kaos. Så nu är det iaf rent. Så skönt. Det som är skönt med att städa är att jag får lugn och ro i huvet. Har märkt det mer och mer nu under graviditeten att jag tycker det blir lugnt åt huvet och jag kan stressa ner mig och släppa andra tankar  och bara vara. Melvina och Martin pysslar med annat så då städar jag gärna. Det ända är att jag får väldigt ont i ryggen och höfterna när jag städar och grejar. 

Något jag önskar mig i födelsedags present som för övrigt är om 3månader så är det andra storlekar och gratäng formar i keramik och även nya skålar som jag sprang över inne på Åhléns som är så fina. Har vart på jakt länge efter skålar men inte hittat, vi har skålar hemma men är så många olika sorter och jag vill ha en flera av en och samma sort! 

Dessa nedan finns på Åhléns och jag önskar mig 12 totalt, 6av ena mönstret och 6av de andra. Så fina!!!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback