Vecka 35 34+0

Idag gick vi in i vecka 35. Känns underbart att det inte är så långt bort! Snart så har vi våran lilla prins här.

Är hemma och försöker vila mig och ta det lugnt. Känner när jag aktiverar mig hur drygt det blir åt magen och den spänner ihop sig och är som en sten bra länga innan det släpper helt. Ryggen är värker men känns som det börjar bli en vanesak. Annars mår jag bra och magen växer och spänner och lillebror trycker åt alla håll och kanter.

Enligt appen är det nu 41 dagar kvar och bäbisen är ca 44cm lång och väger ca 2,38. Tänk att min lilla mini tjej Melvina var bara 45cm och 2400g när hon föddes i vecka 38+5. Är typ lika lång som "standard" bäbisarna är i denna vecka som jag befinner mig i nu. Men tror lilla bäbisen i magen blir lite större än sin storasyster. Han är beräknad i nedre delen av kurvan enligt tillväxtultraljuden (Melvina låg utanför den kurvan helt) men de kan enbart beräkna vikten så längden har man ingen koll på. På torsdag är det dags för en ny träff med läkaren.

Från och med idag så stoppar man inte förlossningen om den skulle sättas igång. Men denna buse har ju redan försökt smita men sånna försök kommer nog inte bli nå mer. Kommer säkert gå över tiden denna gång bara för att.... Men än så länge är han mer än välkommen att stanna i magen.

Dagens mamma och kula


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback