Hallonsaft

Idag gjorde jag hallonsaft för första gången. Gick riktigt bra och vart gott också så var ju ett plus. Var och köpte glasflaskor att ha saften i, den ena den språkets när jag hade i kokat vatten i den så den skulle bli ren. Så fick ta en annan reserv istället så det löste sig iaf. Igår plockade vi nämligen 3 kg hallon, totalt har vi plockat 6kg hallon denna sommar, sen har även svärmor vart här och plockat. Så allt har vi hallon. Vi ska plocka lite mer och frysa in hallon också.

Gjorde saften på 2kg hallon, 1kg sparar vi och fryser in. Så vart 2liter hallonsaft. Vi är så dåliga på att dricka saft här hemma men nu har vi ju iaf att bjuda främmande på.

Melvina sover, Martin är och köper pizza (räksallad med vitlökssås bredvid mm) sen blir det en lugn kväll och lite gottis. Martin börjar jobba imorgon och jag blir hemma själv med Melvina hela nästa vecka vilket känns lite tufft då jag har svårt att sitta för länge på golvet och även huka mig, bära henne för mkt funkar inte heller. Så blir en spännande vecka!

Melvina har även kommit på att hon kan kliva ur sängen när hon vaknar på nätterna. Så inatt vid halv 3 vaknade jag av att jag hörde hur hon klätrade ur sin säng och sprang in till oss. Sån glädje som hon stråla när hon kom inspringande, så kröp hon upp mellan oss och somna. Mammas älskling! Själv så kunde jag inte somna om och låg och vred på mig, sprang på toa titt som tätt. Sammandragningar och en molande värk i magen som mensvärk. Vid 04.45 gick jag på toan en sista gång sen lyckades jag somna.


Kommentarer
Niloninan säger:

Så gott med saft! 😃 Är det svårt att göra? Lilla stumpan haha klart hon ska mysa vid mamma å pappa ^^ du vet att vi finns hemma så vi kan avlasta vetu om det blir för mäktigt ❤️ Kan komma med fika till saften någon dag om du vill 😊☀️❤️👍🏻 å ni får självklart komma hit också :)!

Svar: Det var inge svårt att göra iaf, får försöka göra varje sommar! 😄
Ja vi kommer gärna förbi någon dag och hälsar på 😘 och ni är ju välkomna hit också nu när det finns saft haha 😉❤️
Emelinda

2016-08-01 | 09:21:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback