Förlossningen

Efter mitt föra inlägg så fick jag värkar som gjorde ont och vart regelbundna, de låg på 2-3minuter och höll i sig i en timme. Denna gång ringde jag förlossningen då min bm sa till mig att jag ska ringa om det blir så. Ringde förlossningen och hon ville att vi skulle komma in för undersökning. Så ringde till mamma som fick komma hit och vara barnvakt till mellis som låg och sov. Värkarna stannade av i bilen på väg dit men sen när vi kom in och jag fick på mig sånt så de kunde bevaka bäbisen hjärtslag och mina sammandragningar/värkar. Så när jag la mig ner då kom det igång igen. Så 30min övervakande sen kom hon in och sa att de kan se att jag har värkar och då fick jag bricanyl (tror det stavas så) som gör att livmodern slappnar av så att värkarna skulle stanna av.

Tycker det är så svårt att säga vad det är. Sammandragningar ska ju inte göra ont och tror att när de övergår och gör ont så räknas det mer som värkar? Jag kallar det sammandragningar som gör ont med de på förlossningen sa att det var värkar.

Värkarna gick över och vi fick ligga och vänta, kunde inte sova eller så för jag bara skakade och hade hjärtklappning av medicinen. Men strax före 02.00 fick jag lite nog och ville hem ( vi hade ju ändå en tid i Falun hos läkare på morgonen (09.30) så de lät oss åka hem.

Så vi kom hem vid 03.00 och mamma satt vaken i soffan och kunde inte heller sova. Så vi la oss och sov på en gång, Melvina vakna 05.00 så vart inte mkt sömn denna natt. Men hon fick ligga mellan oss och leka med iPaden så vi kunde sova lite till innan det var dags att gå upp igen. Lämna Melvina vid morfar och mormor Anna och så upp till Falun. Fick träffa en doktor som undersökte tappen för att se att den var intakt och inte börjat öppna sig. Allt såg bra ut och lillebror ligger med huvet neråt än så länge så hoppas att den lilla busen stannar där. Sen vart jag även sjukskriven för att jag ska hålla mig lugn så inte det sätts igång så här tidigt. Han får gärna stanna länge till i magen.

Martin försöker sova och jag får en värk så magen står rakt upp! Haha

Men det roligaste med allt detta var att vi fick träffa på nya tillskottet i familjen Risberg. Johanna och Fredriks lilla helt underbart söta lilla tjej har kommit till värden! Sån lycka och oj så bra dom gjort detta! Helt underbart och fantastiskt! Finns inga ord som räcker till för den kärlek! Bara längtar tills vi får ses igen ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback