Vecka 39

Igår gick vi in i vecka 39. Nu känns det verkligen så nära. Men just nu känns det inte jobbigt att vara gravid och känner mig inte otymplig. Vist svårt att komma åt tårna men jag är ju som sagt höggravid nu. Drygt att gå fort för då drar hela magen ihop sig och blir verkligen stenhård.

Spänning och förväntan. Hur ska denna förlossning starta, med Melvina gick vattnet i vecka 39, 38+5. Tror inte denna förlossning kommer starta med att vattnet går. Tror nog nästan det kommer börja med värkar.

Idag är vi i vecka 39, 38+1 så om 4dagar är dagen som Melvina föddes på. Men ingen graviditet är den andra lik så vi får se när lillebror har tänkt att han är klar.

Har mer sammandragningar och tycker magen nästintill är hård hela tiden.

Magen känns väldigt mycket mindre och har sjunkit en hel del.

Imorgon har jag 2 samtal som jag måste ringa.

1. Tandläkaren. Jag har tappat en flisa ur ena framtanden när jag råkade bita i kärnan på en persika. Tror jag grinar sönder.....

2. Barnmorskan. Dubbelbokad på fredag, ska vara i Falun samtidigt som jag ska på ordienarie besök hos min bm. Det går inte ihop så måste flytta besöket hos bm.

Nu ska jag försöka sova. Nätterna är dryga nu för jag har så svårt att somna, vaknar jag på natten så kan jag inte somna om.

God natt!


Kommentarer
Nikoninan säger:

Det går så snabbt nu i slutet iiih! Snart är han här :D <3 Lilla knytet ;D

Svar: ja lite för snabbt ;D men snart så!
Emelinda

2016-08-29 | 09:26:19
Bloggadress: http://nikoninan.for.me

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback