Tillväxtultraljud

Idag var det dags för tillväxtultraljud, fostervatten och kolla flödet i Falun. Allt såg bra ut till slut efter massa mätningar. Läkaren jag hade fick inte riktigt till det. Hon mätte och var så noga men sen när hon fyllde i allt siffror så var inga värden bra och enligt hennes mätningar så låg lillebror kvar på 1900g och att flödet i navelsträngen var sämre. Så hon hämtade en överläkare som fick göra alla mätningar han också och då gick allt genast mkt fortare och alla värden låg bra. Så skönt! Man hinner genast tänka en del tankar om vad som kommer hända om flödet är dåligt och så men överläkaren var riktigt bra och har träffat han tidigare också. Tillslut när alla mätningar var "lyckade" så fick jag åka hem. Så dagens besök tog lite över 1 timme. Imorgon har jag ordinarie träff med min barnmorska.

Ska även få en ny kallelse till Falun i slutet av nästa vecka så hinner nog bli lite fler besök dit innan det är dags!

Dagens mamma och mage i nya västen!

Idag på fm hann jag även med en fika på BK med Jennifer vilket var riktigt trevligt och aldeles för länge sen sist.


Kommentarer
Nikoninan säger:

Nämen <3 Men vägde han så enligt doktorn också? liten ja nu är det slutspurten ! <3

Svar: Enligt första doktorn vägde han 1900g men efter överläkaren kom och mätte om allt så vart han lite större iaf! Men vi har tänkt hålla det lite tyst om vikten så det blir lite roligare i gissningen om lillebror 😘❤️
Emelinda

2016-08-18 | 22:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback