Besök hos barnmorskan

Idag var det dags för ordinarie besök hos barnmorskan. Mätte magen vilken hade mindre SF-mått nu och låg nu på 32, sist jag var och mätte magen låg det på 34. Så antagligen har lillebror sjunkit ner lite. Sen var det dags att lyssna på hjärtljudet och det var lågt. Min bm ringde till Falun för att rådfråga dom. Vi kom fram till att jag skulle komma tillbaka kl 12.00 för att lyssna på hjärtat igen. Melvina fick vara hemma med sin farfar och busa.

Pratade även lite om förlossning och sånt. Pratade med Martin som skulle komma hem till lunch så han kan ta Melvina medans jag åkte tillbaka till sjukhuset. Hjärtljudet låg fortfarande väldigt lågt och var nere på 90. Så hon ringde förlossningen och de ville att jag skulle komma in. Fick tag i min pappa som var på jobbet så han fick genast ta cykeln och cykla hem till oss för att ta Melvina. Så jag och Martin kunde åka till Falun. Väl i falun och jag fick ligga med ctg och nu vaknade lillebror till och sparkade och hjärtljudet låg nu högt som det skulle. Så fick ligga med det en stund sen kollade en läkare på kurvan och sa att det såg ut som det skulle och vi fick åka hem. Vart mycket sånt här krångel denna graviditet och tror detta var 9e besöket till Falun sen har jag vart på 3 tillväxtultraljud i Ludvika också sen alla ordinarie besök till bm. Men nu är det 21 dagar kvar till bf. Snart är lillebror färdigbakad!

37 36+6
SF-mått 32

Imorgon går vi in i ny vecka och varje dag som går så kommer vi ett steg närmare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback