Att göra ordning sig med barn

Det här med att få tid att fixa sig själv när man har barn kan vara komplicerat... När Melvina var liten ( typ nyfödd) så hade jag henne i bärsele. Då kunde jag fixa håret och sminka mig, fick lägga en tunn liten handuk över huvudet för att hon inte skulle få det i ansiktet. Så då gick det ju bra. Nudå? Nu är Melvina snart 10månader. Att göra ordning sig så gäller det att skynda sig. Försöka planera i huvet (vad ska jag ha på mig?) snabbt ska det gå, men då man ska locka håret? Det tar ju tid och nu röjer Melvina runt och drar i allt. Så jag står still vid spegeln med plattången, Melvina kryper runt, eller står och drar mig i benet eller leker med sladden till plattången. Som idag när jag gjorde ordning mig så vart hon väldigt mammig och klängig så då var det bara att släppa det jag höll på med och sätta mig med henne och krama och gosa och leka, sen fick jag göra det sista snabbt. Så snabb lär man vara och låta Melvina röja ner sakerna från skötbordet. Min älskling kan allt stöka ❤️

Såhär fick jag ha håret imorse då jag inte han klar på första "försöker" haha så snyggt men tur så börja jag i tid så jag han med att ta en pausa för lek och mys! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback