Alla gör olika.

Socker, godis, saft och läsk

Undvik godis, saft och läsk så länge som möjligt. De innehåller lite näring men mycket socker, som barn inte behöver. Mycket socker kan skada barnets tänder. Det kan också göra att barnet inte orkar äta tillräckligt med vanlig mat, eller att barnet blir överviktigt på sikt.

Man tänker kanske inte på att även en del mat innehåller mycket socker. Det gäller många sorters fruktyoghurt, yoghurtdrycker, flingor, juicer, rismellanmål och liknande. Det är onödigt att vänja barn vid att allt ska smaka sött. I stället för fruktyoghurt kan du till exempel ge naturell yoghurt eller fil och blanda ner frukt eller bär. När det gäller flingor och müsli finns det många sorter som inte innehåller så mycket socker. Läs på förpackningen hur mycket tillsatt socker produkten innehåller. Du kan också välja nyckelhålsmärkt. Nyckelhålet får bara sättas på flingor, yoghurt och fil med lite socker och inget sötningsmedel.

Det ovan är kopierat från 1177s sida. 

Det här med godis, kakor, tårta och annat sött är inget jag eller Martin kommer ge vår dotter på väldigt länge. VAD ÄR GREJJEN MED ATT FOLK FÖRSÖKER FÅ HENNE ATT ÄTA SÅNT? Blir så irriterad. Ett litet barn har absolut inget behov av söt saker. VARFÖR SKAPA ETT BEHOV VID 1 ÅRS ÅLDER ELLER TILLOCKMED TIDIGARE. Ett behov som dom kommer få ändå när de blir äldre så varför starta behovet på en gång? Jag tycker det är misshandel innefrån att ge barn godis och kakor och Cola i så tidig ålder. Jag kommer aldrig tillåta det men vad är grejen med att tjata angående det? Att få det att låta som om att jag och Martin är korkade som inte låter vår dotter äta godis och dricka Cola? 

En pappa som vägrat ge oss Cola, tillslut när vi fick börja med det spädde han ut det med vatten ( det kommer jag inte göra haha) men jag kommer inte ge Cola till mitt barn, inte saft heller på länge. Dom som säger att man kommer ge med sig, ja klart man gör tillslut men så länge hon är liten kommer jag inte göra det. De enda som bestämmer vad Melvina ska äta är jag och Martin och ingen annan ska bry sig. Är trött på de som slänger sina kommentarer hit och dit och får det att låta som att det är något negativt med att inte äta godis och kakor.  

Att andra föräldrar har egna uppfattningar angående godis och sånt till små barn, dom gör som dom vill och jag klagar inte på dom, och jag och Martin gör det som vi tycker är bäst och ingen ska kritisera oss för hur vi gör. 

Kommentarer
Nikoninan säger:

Helt rätt! Socker är gift så varför förgifta barn i tidig ålder regelbundet. Socker är ju dessutom beroendeframkallande så det finns ju inga som helst fördelar med att börja med det tidigt , men vissa föräldrar är nog dåligt pålästa , å röker så ungen kvävs i magen i 9 månader , så varför ge barnet dåliga vanor från början och inte reflektera föräldrar som faktiskt vill sitt barns bästa ❤️

Svar: Precis Johanna ❤️
Emelinda

2015-06-29 | 21:59:43
Nikoninan säger:

Respektera* 😂

2015-06-29 | 22:00:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback