Hos barnmorskan!

Imorse var det en tur till barnmorskan! Kolla pulsen och trycket, mäta magen och lyssna på hjärtat! Mysigt! När hon lyssna på hjärtat så kunde hon även höra att lilltösen hade hicka! Jag är ju en hejare på att hicka och gjorde det ofta i magen enligt mamma! Hjärtat slog på så bra så! Ligger fortfarande exakt på kurvan! Magmåttet, alltså sf-måttet låg på 30! Allt såg bara bra ut! Så skönt! 

Barnmorskan kände även efter hur hon låg och hon låg med huvudet ganska långt ner i bäckenet och ryggen på min vänstra sida och benen under mina högra revbenen och där känner jag oftast sparkar och att hon trycker upp benen! Men än finns det tid kvar så hon hinner väl ändra runt i magen innan det är dags! 

Nu blir det tätare besök till bm, så nu blir det varannan vecka så ska dit igen den 3/6 på morgonen sen ska jag och Martin på en föräldrakurs angående förlossningen på eftermiddag och sen kurs dagen efter igen angående smärtlindring och amning! Ska bli spännande! 

61dagat kvar till bf! Idag är det 21/5 och beräknad födsel är 21/7! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback