V 24 23+0

Barnet

Fostret väger cirka 600 gram och är ungefär 30 centimeter långt. Huden, som tidigare har varit helt genomskinlig, börjar bli tjockare och täcks av fosterfett.

Nu kan fostret suga på tummen, det är en träning inför att suga på bröstet.

De små blodkärlen i lungorna, kapillärerna, växer som mest mellan vecka 16 och 24. Först nu kan fostret börja andas luft, om det skulle födas så tidigt.

Hörseln är väl utvecklad. Fostret känner igen mammans, partnerns och eventuella syskons röster. Den hör även mammans hjärtslag. Nu börjar det bli lite trångt där inne.



118 dagar kvar till beräknad födsel! Herregud så fort det går! Mår fantastiskt bra! Inga problem alls! Börjar bli drygt att stå på huk när jag spacklat i köket! Kan inte riktigt böja mig som jag är van att göra! Haha men annars är det inga problem! I fredas var det första gången som en kund på jobbet fråga om jag är gravid! Så är ju roligt att det börjar synas och man inte bara ser lönfet ut! 

Igår var vi till mamma och lagade mat så vi har i några dagar! Inte dumt det! Drygt att man inte kan laga mat hemma men snart så kommer nog det gå bra även det! Hehe mamma och Anders kommer hem på lördag! Skojj! 

Ha en bra dag! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback