Vecka 36 35+0

Fostret börjar förbereda sig på att födas. Det tränar andning, men inte när det sover djupt. Fostret har nu längre perioder av både sömn och aktivitet. Det rör sig lika ofta som förut men kan inte ta ut svängarna på samma sätt. Därför upplever man oftare att det i stället puffar och gör svepande rörelser.

Än mår jag bara bra! Inget direkt att klaga på! Svårt att hitta bekväm sovatällning  vaknar ofta och snurrat runt! Dricker vatten och försöker somna om! 

Imorse vakna jag med halsont så hoppas det ska gå över! Hade det i nästan 2 månade till och från i mitten av graviditeten men nu är det tillbaka! Så drygt! Har inte börjat bli nervös inför förlossningen! Tar det när det kommer! Ingen ide att börja stressa upp sig för det! Men nått jag börjar bli lite stressad över är att jag inte ska jobba så länge till? Det känns konstigt! Trivs ju så bra och vill inte riktigt gå hem än! Jobbar hela juni ut sen får vi se om det blir lite i Juli också! Så helst vill jag det som jag känner nu iaf! Men tar det som det kommer! 


Börjar bli stor på riktigt nu! Haha 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback